četrtek, 23. oktober 2008

O oktobrskem predavanju Alana Orlič Belšaka - Raw format

Oktobrsko predavanje v knjižnici Otona Župančiča je imel naš član Alan Orlič Belšak, ki nam je predstavil RAW pretvornike. RAW je surovi zapis slike, kar pomeni, da fotoaparat pred shranjevanjem fotografije na kartico le te nič ne obdela. Kadar zapisuje v JPG formatu, pa fotografijo vedno obdela glede na nastavitve v našem fotoaparatu. Zelo pomembno pri RAW je tudi to, da ima veliko večji dinamični razpon, kar nam omogoča močnejše obdelave. Njegova prednost se pokaže predvsem pri zgrešeni nastavitvi beline in napačni osvetljenosti posnetka. Zelo priročen je v situacijah, ko imamo različne vire svetlobe. Zavedati pa se je treba, da tudi RAW ni vsemogočen. Tako iz močno prežgane fotografije tudi v tem formatu ne moremo dobiti pravilno osvetljenega posnetka. Alan je še posebej poudaril, da nam RAW ne sme predstavljati potuhe, ampak je le dopolnilo. Se pravi, da iz dobrega posnetka, lahko dobimo še nekaj več. Pri slabostih RAW formata je Alan, polega same velikosti datoteke, izpostavil predvsem obvezno dodatno obdelavo. To naredimo s posebnimi programi – RAW pretvorniki. Na tržišču se pojavlja veliko različnih programov, ki nam omogočajo obdelavo RAW. Večinoma so si ti programi zelo podobni, razlikujejo se predvsem po številu funkcij, ki jih omogočajo, enostavnosti uporabe in zahtev glede zmogljivosti računalnika. RAW lahko obdelamo s katerim koli od teh programov, izberemo pač tistega, ki najbolje ustreza našim potrebam. Alan nam je predstavil predvsem Capture One, ki ga sam največ uporablja, in poudaril razlike glede na ostale programe.



Avtor: Davor Lovinčič


Avtor: Davor Lovinčič


Avtor: Davor Lovinčič


Avtor: Davor Lovinčič

Vabljeni na naslednje predavanje, ki bo 17.11.2008 ob18:00 na isti lokaciji, o fotolovu nam bo predaval fotograf Dan Briški.


Avtor : Maja Polenšek


Vročica Salsa Power

Športno plesni center bu-ba je sredi oktobra gostil 20 svetovnih zvezd salse, kot so Supermarop (Indija), Susana Montero (GB), Orville in Sabrina (Kanada in Nizozemska), pa že znani kubanec IsraelGutierrez, maročan Talal Benlahsen in drugi. Na tridnevnem salsa festivalu so poskrbeli za učne delavnice, predvsem pa nore zabave, na katerih se je trlo plesa želnih obiskovalcev, ki so napolnili Festivalno dvorano. K sodelovanju smo bili znova povabljeni tudi člani kluba e-Fotografija, da se morda naučimo plesnih trikov, da se zabavamo in predvsem, da fotografiramo. Tokrat so se nastopi, v resnici prave predstave z bogato kostumografijo, dogajali na odru pod močnimi žarometi. Z vseh strani smo lovili atraktivne plesne figure, ki so jih izvajali umetniki plesa, pomešali pa smo se tudi med vroče plesne pare v dvorani in zajemali ambient. Morda smo bili tokrat že malo spretnejši, vsaj približno smo vedeli, kako ravnati z bliskavicami, nekateri člani so bili opremljeni že z večimi, ki so jih za boljši posnetek razporedili po odru.
Latino glasba, za katero so poskrbeli najboljši DJ-ji iz Italije, Peruja, Belgije in Bolgarije, je zasvojila tudi nas, saj smo neutrudno fotografirali plesoče pare globoko v nočne ali bolje, jutranje ure.


Avtor: Helena Lovinčič


Avtor: Domen Blenkuš


Avtor: Sanda Žuvela Fajfarič


Avtor: Helena Lovinčič


Avtor: Domen Blenkuš


Avtor: Sanda Žuvela Fajfarič


Avtor : Helena Lovinčič


Predavanje o arhiviranju fotografij, 8. oktober 2008

V prostorih tekstilne fakultete v Ljubljani je imel Matjaž Intihar predavanje o shranjevanju fotografij. Z njim smo potovali skozi zgodovino shranjevanja podatkov in slik. Danes pa je najbolj primerno shranjevati fotke na dva diska in še na DVD, ki ga shranimo na drugi lokaciji. DVD je pametno presneti vsakih sedem let, najprej zaradi staranja pa tudi zaradi pretvorbe posnetkov v obliko, ki bo razumljiva za nove generacije računalnikov in programov. Obiskovalci predavanja so lahko izvedeli, da je priporočljivo shranjevati v DNG formatu ker je RAW specifičen za model fotoaparata.

Poudaril je, da se shranjenih fotk po petih letih vse težje spomnimo, ne vemo več, kje imamo kaj in iskanje posnetkov postane zelo mukotrpno. Za hitro iskanje zato priporoča tudi vnos ključnih besed, lahko si pomagamo z zvezdicami ali barvami, da fotke ločimo po kakovosti. Pri pisanju ključnih besed zmeraj uporabljamo male črke, brez šumnikov. Tudi pike, vejice in ostalih znakov s tipkovnice ne uporabljamo, razen za povezave podčrtaj. Vedeti moramo, da fotografija, ki jo pošljemo na WEB, izgubi vse zapisane podatke.

Danes še ne poznamo trajnosti raznih vrst elektronskega zapisa, vendar lahko z gotovostjo rečemo, da klasičen način shranjevanja fotografij na papir te ohrani vsaj 100 let. Na voljo so različne tiskarske tehnike in spet se srečujemo z različnimi zapisi, RGB, SRGB in Adobe RGB. Razlike so v tonskih korekturah in dobil sem občutek, da za nas navadne smrtnike to ni pomembno. Slišali pa smo, da je dober monitor, ki mora biti pravilno umerjen – umerjen tudi s tiskalnikom, zakon, saj je od tega odvisna kakovost tiska. Kot nov medij pa se vse bolj prebija foto knjiga, ki je prikladna tudi za shranjevanje domačih fotografij. Še zadnji Matjažev nasvet:
Vedno je treba shraniti original.



Avtor: Davor Lovinčič


Avtor: Davor Radič


Avtor: Davor Lovinčič


Avtor: Davor Lovinčič

Avtor : Davor Lovinčič


četrtek, 16. oktober 2008

Predavanje Alan Orlič Belšak - RAW digitalna temnica

Digitalni fotoaparati omogočajo fotografu tako rekoč popoln nadzor nad končnim izdelkom. Temnica se je preselila iz temnih prostorov za osebni računalnik, kjer z nekaj kliki na miško fotografijo spremenimo tako, kot nam ustreza. Vse to nam omogoča zapis RAW ali digitalni negativ. Spoznajmo se z njim na naslednjem predavanju kluba e-Fotografije z Alanom Orličem Belšakom, dolgotrajnim sodelavcem revij Mojega mikra in e-Fotografija.

Predavanje bo 20.10.2008 ob 18 uri v Knjižnici Otona Župančiča.

Vabljeni


Avtor: Alan Orlič Belšak


Avtor: Alan Orlič Belšak


Avtor: Alan Orlič Belšak


Avtor: Alan Orlič Belšak


Avtor: Alan Orlič Belšak

Avtor : klub e-Fotografija


sreda, 15. oktober 2008

Bliskavice v Podpeči

Za nami je zelo koristna delavnica o uporabi malih bliskavic pri fotografiranju portreta. Borut Gorenjak in Gregor Bohak, sta ducat klubovcev, razdeljenih na dve skupini glede naže osvojeno znanje, ki smo v nedeljo popoldne vedoželjno prišli v deloavnico na prostem - h Podpeškemu jezeru, popeljala skozi osnovno teorijo in nato tudi skozi praktični del postopka.


Avtor: Drago Videmšek


Avtor: Domen Blenkuš


Avtor: Nataša Malovrh


Avtor: Sanda Žuvela Fajfarič


Avtor: Helena Lovinčič


Avtor: Gregor Krašnja


Avtor: Andrej Stojs


Avtor: Davor Lovinčič

Dan je bil sončen, sicer kot naročen za nedeljski izlet, pa malo manj prikladen za učenje o uporabi bliskavic. Tako smo poiskali primerno senčico, postavili stojala in sledili napotkom obeh izvedencev. Dekleti, Zala in Urška sta bili zelo potrpežljivi, prilagajali sta se našim željam kljub vlažnemu mrazu, ki je vel z jezera. V senci smo zmrzovali tudi mi in skrivoma od objektivov pogledovali na sončni del travnika okoli jezera. Fanta iz štajerskega konca sta pojasnjevala vlogo bliskavice: s pritrjeno na kabel ali prek elektonskega proženja smo preizkušali njeno vlogo pri brisanju senc z obraza, mehčali njeno moč skozi dežnik, se igrali z nastavitvami zaslonke, časa zaklopa ter močjo bliskavice. Tako kot nam je povedal že Alan Orlič, tudi Gorenjak bliskavice nikoli ne uporablja pripete na aparat, pač pa vedno prosto s pomočjo zajetne zbirke daljinskih naprav.


Avtor: Drago Videmšek


Avtor: Domen Blenkuš


Avtor: Nataša Malovrh


Avtor: Sanda Žuvela Fajfarič


Avtor: Helena Lovinčič


Avtor: Gregor Krašnja


Avtor: Andrej Stojs


Avtor: Davor Lovinčič

In na koncu, Tasa je znova poskrbela za naše želodčke – božanski štrudl smo zmazali v trenutku in se oblizovali še dolgo zatem na poti domov ....


Avtor : Helena Lovinčič

sobota, 11. oktober 2008

Poletna klubska foto tekma

Poletna, že skoraj tradicionalna klubska foto-tekma je bila zaradi poletja malce obsežnejša, združevala je štiri teme: Dolga osvetlitev (osvetlitev daljša od 1 sekunde), Zapolnitev kadra (kader ki ga fotografiramo zapolni celotno sliko), Voda ter tema Razglednica. Zmagovalne fotografije vsake kategorije si lahko ogledate spodaj.


Dolga osvetlitev:


Avtor: Miha Črnigoj / Vse se vrti


Avtor: David Oitzel / Ljubljanski duhovi


Avtor: Nataša Malovrh / Vrtiljak


Zapolnitev kadra:


Avtor: Marko Petrič / Starec


Avtor: Miha Črnigoj / Proti svetlobi


Avtor: David Oitzl / Podobice iz preteklosti

Voda:


Avtor: Luka Podgoršek / Vodni mehurčki v zraku


Avtor: Drago Videmšek / Kapljica


Avtor: Miha Črnigoj / Tiha voda

Razglednica:


Avtor: Mirko Slak / Ljubljana 1936


Avtor: Miha Črnigoj / PrahA


Avtor: Marko Petrič / Maroc


Rezultati poletne tekme po avtorjih so sledeči:
Miha Črnigoj: 181 točk
Marko Petrič: 136 točk
Mirko Slak: 99 točk


Skupni rezultati vseh dosedanjih tekem po avtrojih pa:

Miha Črnigoj: 352 točk
Marko Petrič: 309 točk
davor Lovinčič: 212 točk

Čestitke zmagovalcem!



Avtor : Miha Črnigoj